Сайт Інформаційно-бібліографічного відділу є частиною бібліотечного порталу lib.kherson.ua
Новини
16.01.2019 07:17

«Краща книга Херсонщини – 2018»: нові сторінки історії степового краю
Коли 11 січня чуєш слова подяки на свою адресу, то...

26.12.2018 12:52

Як досягти успіху в Новому році
Деякі люди вважають, що успіху в бізнесі, кар’єрі...

24.12.2018 12:01

Артефакти з античної історії: ми це побачили!
Останнє в цьому році засідання клубу любителів історії...



Галерея


Гість | Увійти
Версія для друку
Новини > Пишемо для людей, а не для роботів!

Пишемо для людей, а не для роботів!

21.11.2018 07:40

У сучасному світі кожна бібліотека створює свій сайт. Велику частку контенту будь-якого бібліотечного сайту становлять новини. І пишуть ці новини ніхто інший, як бібліотекарі. Отож сучасний бібліотекар повинен володіти навичками ньюзмейкера. Ми пишемо анонси чи новини про цікаві події, що відбулися чи будуть відбуватися в бібліотеці, про нові книжкові виставки, про проведені заходи, створюємо рекламну продукцію наших послуг тощо. І тут без певних знань та навичок у написанні текстів не обійтися.

Саме цій проблемі було присвячено вебінар «Пишемо для людей, а не для роботів», який зібрав 59 бібліотекарів Херсонської області з Бериславського, Білозерського, Великоолександрівського, Каланчацького, Нововоронцовського, Олешківського, Скадовського, Чаплинського районів та Нової Каховки. Вебінар пройшов у межах проекту «Говоримо українською. Читаємо українське», що підтримав Український культурний фонд.

Лілія Віжічаніна, керівник мовно-літературного клубу «Дивослово», викладачка курсів української мови, нагадала учасникам вебінару важливі моменти, які треба враховувати, створюючи рекламний продукт бібліотеки чи пишучи новини. Особливо звернула увагу на:

  • Врахування основних потреб людини: фізіологічні (їжа, вода, житло, секс), безпека (здоров’я, життя), соціалізація (колектив, група), дружба (прагнення близьких стосунків), любов (прагнення романтичних почуттів), самореалізація (матеріальна, професійна), самоповага (упевненість у власних силах), значимість (повага, бажання слави), влада (прагнення контролю), конкуренція і динаміка (змагатися, ризикувати), служіння (бажання допомагати, віддавати), особиста свобода (бажання відчувати себе незалежним, особливим) тощо.
  • Риси, які повинні бути притаманні нашим «продуктам»: простота, чесність, емоційність, логічність подій.
  • У текстів є «вороги», які ми повинні знати і не використовувати. А саме: загальновідомі факти, які не несуть жодної користі, а лише свідчать про нашу невпевненість; вдавана чемність; зарозумілість та використання канцеляризмів.  

Також Лілія Віжічаніна зупинилася на окремих граматичних помилках, які часто допускають у текстах: використання вищої форми прикметника замість найвищої (наприклад, краща книжка замість найкращої), неправильне використання прислівників (типу «по середам», а не щосереди; минулого року, а не торік тощо). А ще звернула увагу на таку особливість мелодійності української мови, як синонімічність та важливість добирати правильно синоніми (наприклад, «строкатий папуга», але «різнобарвна осінь»; «причетний до видання книжки» замість «дотичний до видання книжки»).

Сподіваємося на те, що дані під час вебінару поради будуть корисними для наших колег-бібліотекарів, які наповнюватимуть контенти бібліотечних сайтів ще якіснішими матеріалами.





Вхід