Сайт Інформаційно-бібліографічного відділу є частиною бібліотечного порталу lib.kherson.ua
Новини
25.07.2017 11:57

Читайте найкращі книги!
Сьогодні в Україні щороку з'являється значна кількість...

06.07.2017 12:52

Операція «Guten Morgen» та інші пригоди у херсонському готелі
Літо для учасників клубів «КЛІО» та «Дивослово»...

26.06.2017 11:51

"Виктор Гошкевич и его мир: семья, окружение, древности": презентація книги
Херсонці люблять історію рідного краю і з задоволенням...



Галерея


Гість | Увійти
Версія для друку
Бібліографічний всеобуч > Казкотерапія для дітей та дорослих: методичні матеріали в допомогу бібліотекарям > Сценарій заходу, який можна проводити з дітьми та батьками у шкільній бібліотеці

Сценарій заходу, який можна проводити у з дітьми та батьками у шкільній бібліотеці

Книга. Родина. Бібліотека : Інтелектуальний турнір для учнів 2(6) класів

Мета: поринути у чарівний світ книги – історію її виникнення, книгодрукування, розвивати кмітливість, ерудицію та любов до читання.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, презентаційні слайди, книжкова виставка, виставка малюнків «Мій улюблений літературний герой».

ХІД ЗАХОДУ

Ведучий 1. Щиро вітаємо вас, шановні учасники нашого родинного інтелектуального турніру.
Ведучий 2. Сьогодні ми маємо змогу вкотре зустрітися з книжкою та пригадати історію її створення.
Ведучий 1. Кожен із вас має свої захоплення, інтереси, а поглиблювати інформацію про них ми можемо, читаючи книги. Адже в них зберігаються мудрість і досвід народу...
Ведучий 2. Вони змушують нас працювати над собою, постійно удосконалюватися.
Ведучий 1. Щоб читання було радісним, треба знати правила роботи з книжкою. Зараз ми пропонуємо з ними ознайомитися.
(Ведучі разом зачитують правила роботи з книжкою)
Ведучий 1. Дозвольте представити шановних гостей...
Ведучий 2. І членів журі нашого турніру.
(Представлення гостей і журі)
Ведучий 2. Слово надається голові журі.
(Виступ голови журі)
Ведучий 2. До нас на свято завітала незвичайна, чарівна, загадкова Королева Книга.
Ведучий 2. Надаємо їй слово.
Королева Книга. Добрий день, любі друзі! Я дуже вдячна вам за те, що запросили мене на ваше родинне свято. Мабуть, ви дуже любите читати, якщо згодилися позмагатися зі мною.
Ведучий 2. Ми дуже раді, люба королево, що ви завітали до нас на свято, і просимо оголосити умови першого туру.
Королева Книга. Гаразд, я радо це зроблю. Кожна із трьох команд повинна була підготувати домашнє завдання, з якого ми і розпочнемо.
Ведучий 1. Отже, перший тур нашого змагання має назву «Домашнє завдання».
Ведучий 2. На представлення презентації кожній команді даємо 5 хвилин.
Ведучий 2. Результати оцінюємо за п'ятибальною системою.
Ведучий 2. Серед запропонованих тем були:
1. Книги сивої давнини.
2. Книгодрукування в Україні.
3.  Сучасні українські письменники рідного краю.
(Проведення конкурсу)
Ведучий 2. Ми переглянули три домашніх завдання. Журі оцінює роботу команд, а ми пропонуємо вам зустріч із Володимиром Дідківським – членом Спілки письменників України, керівником літературної студії, що працює при гімназії, та автором численних гумористичних збірок.
(Зустріч із В. І. Дідківським)
Ведучий 2. Дякуємо вам, Володимире Івановичу, за цікаву розповідь.
Ведучий 2. Надаємо слово нашому голові журі для оголошення результатів першого туру.
(Оголошення результатів.)
Ведучий 2. Дякуємо. Наступний тур – це «Літературно-історично-географічний екскурс у світ книги».
Ведучий 2. Командам по черзі потрібно вибрати одну із запропонованих нами рубрик, а саме:
1. Географія виникнення і розвитку книжки.
2. Історія виникнення книжки.
3. Питання, пов'язані з літературою.
Ведучий 2. Будь ласка, капітани команд, виберіть рубрику, за якою будете працювати.
Ведучий 2. Сьогодні в нас родинний турнір, тому батьки активно допомагають своїм дітям – учасникам команд.
Ведучий 2. Представляємо батьків – учасників турніру.
Ведучий 2. Отже, на підготовку кожній команді даємо три хвилини.
Рубрика «Література»:
1.   Книга, написана від руки. (Рукопис.)
2. Про яку книжку говорять, що вона всесвіт в алфавітному порядку? (Енциклопедія.)
3.  Книга всіх часів і народів. (Біблія.)
4.  Хто є творцем народних казок? (Народ.)
Рубрика «Географія виникнення та розвитку книги»:
1.  Країна, де з'явилися перші книжки. (Стародавня Греція.)
2. Назва річки, де видобувалася сировина для виготовлення перших папірусних книжок. (Ніл.)
3.  У якому місті в Україні встановлено пам'ятник першому слов'янському книгодрукарю? (Львів.)
4. Видавництво міста - Біла Церква. («Буква».)
Рубрика «Історія виникнення книги»:
1.  Види перших книжок. (Кам'яна, глиняна, книги-сувої, берестяна, паперова.)
2. Перший слов'янський книго-друкар. (Іван Федоров.)
3. Ким заснована перша бібліотека в Київській Русі? (Ярослав Мудрий.)
4. Домашній птах, пером якого писали. (Гусак.)
Ведучий 1. Відповіді на запитання капітан команди подає членам журі.
Ведучий 2. Кожна правильна відповідь на запитання оцінюється в 1 бал. Максимальна оцінка за це завдання – 4 бали.
(Проведення конкурсу)
Ведучий 1. Шановна Королево Книго, а чи вам подобається у нас на турнірі?
Королева Книга. Надзвичайно! Я дуже захоплена відповідями першого туру, адже робота, виконана юними книголюбами, цікава та пізнавальна. Презентації всіх команд були підготовлені на високому рівні й батьки можуть пишатися своїми допитливими дітьми, тому я перегортаю для вас ще одну літературну сторінку.
Ведучий 2. Поки журі готується оголосити результати, просимо вас переглянути музичну інсценівку «Будинок, який збудував собі Джек».
(Перегляд інсценівки)
Ведучий 1. Ми просимо журі оголосити результати 2-го туру. (Оголошення результатів)
Ведучий 2. Дякуємо, і переходимо до третього туру.
Ведучий 1. Третій тур має назву «Рідне слово у рідному домі».
Ведучий 2. Першим завданням цього туру буде робота з тлумачним словником.
Ведучий 1. Отже, зараз кожна з команд отримає слова, до яких потрібно підібрати слова-омоніми, користуючись тлумачним словником.
Ведучий 2. Завдання. Команда № 1 отримує слово «байка».
Ведучий 1. Друга команда отримує слово «люлька».
Ведучий 2. Ну, а третій команді дісталося слово «коса».
Ведучий 1. На виконання цього завдання командам дається три хвилини, після чого представник команди зачитує свої відповіді.
Ведучий 2. Перед виконанням цього завдання пригадаймо всі разом, то що ж таке омоніми?
(Відповіді дітей)
Ведучий 1. Молодці. Я думаю, ви впораєтесь із завданням. Отже, час пішов.
Ведучий 2. Хто вже готовий зачитати відповідь на поставлене запитання?
Ведучий 1. Просимо до слова.
(Проведення першої половини конкурсу)
Ведучий 2. Наступним завданням цього ж туру буде визначення відповідності між назвою та головним персонажем твору.
Ведучий 1 Капітани команд, підійдіть і отримайте картки із завданням. На підготовку маєте 3 хвилини.
Ведучий 2. Тож, команди, до роботи! Відповіді оцінює журі. За кожний конкурс команда отримує максимально 3 бали.
(Проведення другої половини конкурсу)
Ведучий 1. Четвертий тур «Обговорюємо проблему».
Ведучий 2. Кожна команда отримує завдання для обговорен¬ня. Для підготовки – 3 хвилини.
Ведучий 1. Капітани команд, підійдіть для отримання завдання.
Ведучий 2. Зауважуємо: цей конкурс вимагає активної роботи як дітей, так і батьків. Бо думки двох поколінь є цікавими та актуальними.
Перша проблема – «Шкільна форма»:
– дисциплінує, налаштовує на робочий лад;
– пригнічує індивідуальність.
Друга проблема – «Шкільний підручник»:
– повинна забезпечувати держава, бо діти мають конституційне право на безкоштовну освіту;
– батьки мають вибір: забезпечення підручниками дітей самостійно або за державний кошт. Підручники, куплені за батьківські
кошти, спонукають учнів до якіснішого збереження книжок.
Третя проблема – «Шкільна програма»:
–  читаємо тільки програмну літературу, заради високих оцінок;
– читаємо художню, науково-пізнавальну й програмову літературу для загального розвитку та задоволення й отримання глибоких, різносторонніх знань.
Ведучий 1. Ну що ж. Час обговорення запропонованих тем закінчився. Слухаємо ваші відповіді. Найобгрунтованіша точка зору буде оцінюватися 5 балами.
(Проведення конкурсу)
Ведучий 2. Ми ознайомилися з вашими думками щодо проблеми, які представили на ваш розсуд. Просимо журі оголосити оцінки за 3-й та 4-й тури.
(Оголошення результатів)
Ведучий 1. Дякуємо.
Ведучий 1. Настав час підбити підсумки. Просимо журі оголосити результати останнього конкурсу та всього інтелектуального турніру.
(Слово надається голові журі)
Ведучий 2. Шановні учасники змагання! Інтелектуальний турнір виявив вашу ерудицію, обізнаність, показав, що ви кмітливі, талановиті, наполегливі, дружні.
Королева Книга. Сьогодні, сподіваюсь, усі разом ми змогли ще раз переконатись у тому, що книжка – скарбниця життя, вона допомагає пізнавати світ, робить людей розумнішими. Тож переходимо до нагородження.
(Нагородження)
Ведучий 1. Шановна Королево Книго, дякуємо вам, що ви завітали до нас на свято.
Королева Книга. Дякую всім за спілкування. Думаю, що ми з вами ще більше подружилися. До нових зустрічей на сторінках улюблених книжок!
Ведучий 2.1 Мудрих словників, і таких необхідних для майбутнього підручників.
Королева Книга. Та не забувайте і про новітніх носіїв інформації.
Усі разом. До нових зустрічей у світі книги! А бібліотека гімназії завжди чекає до себе на гостину.

// Шкільний світ. – 2012. – № 5. – С. 19-20.

Вхід