Буктрейлер – сучасна форма реклами книги

Всі ми звикли до звичайного способу зацікавити книгою - книжкової виставки. Це коли книги красиво стоять на поличках. Але зараз з'являються все нові і нові форми роботи в бібліотеках. Спочатку це були віртуальні виставки, а тепер це буктрейлер. Що ж це таке?
З англійської book - це книга, trailer - тягач, причіп, призначений для перевезення вантажів. Дослівний переклад: тягнути книгу на причепі. А простіше кажучи, буктрейлер - це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Основне його завдання - яскраво і образно розповісти про книгу, зацікавити, заінтригувати читача, спонукати до читання.
За кордоном буктрейлери з'явилися в 2002 році, а популярність здобули з розвитком YouTube та його аналогів. Вперше на публіці ролик був показаний в 2003 році. Це був буктрейлер до десятого романа вампірської саги Крістін Фіхан «Темна симфонія». Тоді це більше нагадувало музичний кліп, ніж ефективну атаку на свідомість споживача. Зараз в США над створенням буктрейлерів працюють провідні кіностудії. В Росію та Україну цей спосіб просування книги прийшов у 2009 році, але залишається швидше екзотичною заморською новинкою, ніж актуальним способом просування книг.
Першими просувати буктрейлери стали книжні видавництва, побачивши в цьому ресурсі новий інструмент для книжкового бізнесу (в Україні це видавництво «Грані Т»). Потім цю ідею підхопили бібліотекарі. Проводяться конкурси буктрейлерів. У Херсоні у вересні 2012 проводився конкурс на кращий буктрейлер серед бібліотек Херсонської ЦБС.
Дітей частенько залучають до створення буктрейлерів. Судячи з їх якості та дитячої фантазії, їм це явно приносить велике задоволення.
На сьогоднішній день жанр буктрейлера зробив великий крок вперед. Із звичайних презентацій в стилі Power Point він перетворився на справжнє мистецтво. Як же створити буктрейлер? Нічого складного, потрібно лише слідувати декільком порадам:
1. Вибір книги для реклами. Мотивацій у виборі книг для створення буктрейлера може бути безліч. Це реклама нових книг, просування книг-ювілярів, створення буктрейлерів, приурочених до дат і подій, є навіть буктрейлера книжкових виставок.
2. Створення сценарію до буктрейлера (продумати сюжет і написати текст). Сюжет - це основа Вашого відеоролика, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб читачеві неодмінно захотілося дізнатися, що ж буде далі. А дізнатися це можна, лише прочитавши книгу. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин, так як це оптимальний час, щоб утримати увагу глядача - потенційного читача.
3. Наступний етап роботи - необхідно підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, зняти своє відео або ж знайти відео з тематики в Інтернеті.
4. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
5. Для роботи з відео потрібно вибрати програму. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Ця програма є на всіх ПК, так як входить в пакет Microsoft Windows. Програма Movie Maker здатна брати і обробляти відеофайли з цифрової відеокамери, створювати із зображень слайд-шоу, додавати до відео заготовки, титри, звук, вирізати необхідні фрагменти і склеювати їх, створюючи при цьому ефектні переходи від фрагмента до фрагмента. Широко використовується для створення кліпів, відеопрезентацій та обробки аматорського відео.
6. Заключний етап - відеомонтаж. Вирізати / склеїти кілька фрагментів відео, додати звукову доріжку, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи.
В результаті буктрейлер можна рекламувати в Інтернеті, блогах, на форумах, у популярних соціальних мережах.
Звичайно, якість буктрейлера безпосередньо залежить не тільки від зацікавленості творців, але і від їх технічної оснащеності, тобто від фінансів. Поки доморощені буктрейлери - це найчастіше гра з картинками, нарізка з готових відеокадрів або найпростіша анімація.
Чи можливо зацікавити читанням через буктрейлери - велике питання. Але вхопитися за цю ниточку все ж варто. Адже це наша спільна справа - пробуджувати інтерес і любов до Книги. Не хочеться, щоб через якийсь час ми перетворилися на націю, яка вміє читати тільки податкову декларацію.

Ось і ми вирішили спробувати свої сили в цьому новому жанрі. Чому ми вибрали для буктрейлера роман В. Кожелянко «ЛжеНострадамус»? По-перше, в Інтернеті зовсім мало буктрейлерів українських книжок. По-друге, зацікавив жанр альтернативної історії, в якому написана більшість романів автора. В-третіх, в романі описано сучасні події в Україні – вибори президента 1999 року.  

 

Коментарі

Юоій
26.12.2018 07:58
Ось приклад буктрейлера до нової книги

https://www.youtube.com/watch?v=-qtzfYFfBQE

Напишіть свій коментар

16.10.2025
 
Такі смачні та запашні… книги
16.10.2025
 
Документальна спадщина Пилипа Орлика в архівах світу
15.10.2025
 
Про осінь, любов і дари життя: читання вголос та тиха бесіда за збіркою есеїв Богдани Матіяш «Братик Біль, Сестричка Радість»
13.10.2025
 
Онлайн-зустріч «Імена на мапі Херсона»: Андрій Грабенко – громадський діяч, письменник, фольклорист
10.10.2025
 
Медіаграмотність по-новому: сучасні виклики та практичні інструменти для освітян Херсонщини
09.10.2025
 
Тепла зустріч у розмовному клубі
09.10.2025
 
Верблюди на Херсонщині: маловідома сторінка південноукраїнської історії
06.10.2025
 
Меценатська діяльність Івана Мазепи – у фокусі зустрічі слухачів проєкту «Імена на мапі Херсона»
02.10.2025
 
«Там, де сива велич Риги та литовських володарів слава…»: державність на землях сучасних Латвії та Литви в середньовіччі та ранньому новому часі
01.10.2025
 
«Малюй собі мрії»: вечір поезії з Яною Малигою

Календар подій

   1 2 345
6 78 9 10 1112
13 14 15 16 171819
20212223242526
2728293031