Що таке джинса та як її розпізнати
Відбулася друга зустріч у рамках проєкту «Школа інформаційного комфорту для педагогів», яка реалізується у співпраці Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олеся Гончара з Управлінням освіти Херсонської міської ради
Тема зустрічі – «Джинса та як її розпізнати» – виявилася дуже актуальною. Терміном джинса позначається прихована реклама в ЗМІ, яка є поширеним явищем українського інформпростору вже багато років. Тобто це новини або ж статті, що просувають чиїсь політичні чи економічні інтереси без позначки «реклама». У Європі її називають «криптореклама», проте там це явище не надто поширене і стосується переважно товарів та послуг, у нас же зустрічається і економічна, і політична джинса, з переважанням політичної (за дослідженнями Інституту масової інформації, коливається в пропорції 1/4 або 1/5). Саме слово «джинса» походить від уже напівміфічної історії, коли за промо-матеріал фірми джинсів зі ЗМІ розрахувалися джинсами.
У ході зустрічі тренери проєкту Лілія Віжічаніна та Тетяна Донченко детально висвітлили ознаки джинси та навели приклади низки матеріалів такого змісту. Особливо корисною виявилася практична частина зустрічі, яка дозволила кожному з присутніх потренуватися у розпізнаванні "джинсованого" матеріалу в різних видах ЗМІ.
Таке явище, як джинса, неможливо виправдати, оскільки спрямоване воно на маніпуляцію суспільною думкою і обдурювання власної аудиторії. Окрім того, джинса шкодить і самим ЗМІ, оскільки в аудиторії втрачається довіра до медіа як до чесної та незалежної структури, а в умовах існування соціальних мереж нівелюється інститут ЗМІ як такий.