Критичне мислення в умовах інформаційної війни: майстер-клас для херсонських педагогів

11 березня 2025 року в рамках просвітницького проєкту «Школа інформаційного комфорту» відбувся онлайн-захід, присвячений темі пропаганди.
Учасники заходу, педагоги херсонських закладів загальної середньої освіти, мали змогу поглибити свої знання про пропаганду, її історичні витоки, методи застосування в різні історичні періоди. Особливу увагу було приділено аналізу інструментів пропаганди, які використовувала і використовує нині росія у своїй агресивній війні проти України.
Тренерки проєкту, бібліотекарки Лілія Віжічаніна та Тетяна Донченко, розповіли про те, як пропаганда використовувалася ще з давніх часів. Вони навели яскраві приклади з історії Стародавнього Єгипту, Риму та середньовічної Європи, демонструючи, що маніпуляція інформацією є невід'ємною частиною людської історії.
Особливу увагу було приділено аналізу десяти пунктів військової пропаганди, які ще під час Першої світової війни сформулював британський дипломат, лорд Артур Понсонбі у своїй книзі «Брехня під час війни». Ці пункти, які залишаються актуальними й донині, демонструють універсальні методи маніпуляції громадською думкою.
Запрошений експерт Артем Петрик, кандидат історичних наук, старший науковий співробітник Інституту історії та археології Балтійського регіону Клайпедського університету, у своїй доповіді «Агресія під стягами минулого: російська пропаганда та історична пам'ять» висвітлив міфи, які використовувала в різні часи росія у своїй пропаганді і продовжує робити це сьогодні.
Учасники зустрічі отримали цінні практичні поради про те, як розпізнавати пропаганду.
У заході використано матеріали Олександра Пирожкова, тренера з медіаграмотності Детектор Медіа.







