Онлайн-захід Гончарівки для вчителів історії Херсонщини про пропаганду та методи протидії

Бібліотекарі Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара в межах ініціативи «Школа інформаційного комфорту» провели для вчителів історії Херсонської області змістовний онлайн-захід на тему: «Пропаганда та методи боротьби з нею».
Учасники заходу детально ознайомилися з поняттям пропаганди, її історичними витоками, а також ключовими методами, якими вона впливає на свідомість громадян. У фокусі обговорення були постаті, які формували пропагандистську теорію, зокрема, рейхсміністр Пауль Йозеф Геббельс, чиї прийоми й досі активно використовує росія в сучасному інформаційному просторі.
Особливу увагу було приділено цитатам, які ілюструють цинічну сутність пропаганди, зокрема, Адольфа Гітлера та Пауля Йозефа Геббельса.
Бібліотекарі представили вчителям історії Херсонщини ґрунтовний аналіз 10 класичних тез із книги британського політика і дипломата, письменника, пацифіста Артура Понсонбі «Брехня під час війни». Ці тези і досі залишаються актуальними як універсальні механізми створення та поширення військової пропаганди.
Учасники заходу мали змогу розглянути кожен пункт у контексті як історичних подій XX століття, так і сучасних інформаційних воєн, зокрема, російської пропаганди щодо України. Це допомогло не лише краще зрозуміти, як працює пропаганда, а й отримати інструменти для її виявлення та викриття у щоденній практиці викладання.
Ключовим моментом заходу став виступ Артема Петрика, кандидата історичних наук, старшого наукового співробітника Інституту історії та археології Балтійського регіону Клайпедського університету (Литва). У своїй доповіді «Агресія під стягами минулого: російська пропаганда та історична пам'ять» він детально розкрив механізми використання історії в російській пропаганді.
Артем Петрик пояснив, що для московського режиму історія – це не більше, ніж інструмент для формування штучного патріотизму й виправдання імперських амбіцій.
Учасники заходу мали змогу замислитися над тим, як протистояти маніпуляціям, зберігати критичне мислення та плекати інтелектуальну стійкість як головну зброю проти інформаційного впливу.
Захід став корисним майданчиком для обміну думками, методичними прийомами та прикладами з сучасної гібридної війни.
Організатори подякували вчителям за активну участь і небайдужість до теми формування історичної свідомості молоді в умовах сучасних викликів.
У заході використано матеріали проєктів «Вивчай та розрізняй» та «Детектор Медіа».









