Знай свої права, дитино! : тренінг

Знай свої права, дитино!

Розробка тренінгу

Вступне слово. Сьогодні наша зустріч присвячена правам і обов’язкам кожної дитини нашої країни. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні.
Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.
Організаційна частина.
Таємнича хвилина.
- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.(Діти по черзі заглядають у скриньку).
- То кого ви побачили у чарівній скриньці?(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший скарб.

Основна частина.

Дитина, як і кожна людська істота, від народження має права.
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, маленький громадянин,
Бог дав закони нашому народу.
Від дня народження, від іменин –
Він твій, цей світ широкий за вікном,
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото-блакитним знаменом
Своєї Української Держави.
(Витяг із «Конвенції про права дитини»).
Створення асоціативного куща.
Кожна дитина має невід'ємне право на життя
.
Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.
- Про яке право йде мова?
Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Отже, перше найголовніше, невід'ємне право – на життя.
(На дошці вчитель прикріплюється табличка: ПРАВО НА ЖИТТЯ).
Робота в групах. Для роботи потрібно три (шість) групи. Кожній групі буде роздана невелика інформація. Ваше завдання – визначити, про яке право йде мова. Намалювати його. І представити командам, щоб ті відгадали.
1. Кожна дитина має право на ім'я.
Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних».
Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та побатькові.
Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.
Як маленьке немовля
У світ двері відчиня.
То дарують йому слово,
Слово це – його … (ім'я).
(Той, хто відгадав, про яке право йде мова, прикріплює на дошці табличку: ПРАВО НА ІМ`Я).
2. Право на повноцінне харчування.
У сім'ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я, і навчання.
- Як ви думаєте, про яке право розповіли діти?
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ПОВНОЦІННЕ ХАРЧУВАННЯ).
3. Право на здоров'я та медичну допомогу.
- Відпочинок дуже важливий для організму.
Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб'ють тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ).
4. Право на освіту.
Змалку кохайтесь в освіті,
Змалку розширюйте ум,
Бо доведеться у світі
Всяких назнатися дум.
- Дитина має право на освіту
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, шо мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ОСВІТУ).
5. Право на любов і піклування.
Право на любов і піклування.
Сім'я – це слово дороге.
У слові цім тепло і ласка,
Нехай же уряд захистить
Дитяче і сімейне щастя.
Сім'я – це родина,
У родині – дитина.
А для України –
Сім'я головна.
6. Право на відпочинок і дозвілля.
Трішки ми попрацювали,
Наші сили підупали.
Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.
(Хвилина відпочинку – проведення гри-розминки).
- Відпочили? Всі веселі? От чудово. А тепер до праці знову.
- Яке право ми щойно використали?
(Прикріплюється  табличка: ПРАВО НА ВІДПОЧИНОК І ДОЗВІЛЛЯ).
Робота в групах з документами
- Потреба у такому особистому захисті дитини була проголошена у Декларації, у Конвенції, у Законі про охорону дитинства і у Конституції. Ви поділені на 3 групи. Кожна група отримує документ і має завдання дізнатися і повідомити своїм друзям про один із документів.
Виступ 1-ї групи.
Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей. Дітям у різні епохи жити було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. У 1959 році було прийнято «Декларацію прав дитини».
Декларація – це просто
Оголошення всіх прав.
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте ж, що усі ми – рівні
Від народження в правах,
І людина змалку вільна,
Наче в небі синій птах.
Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
їх не сміє ображать.
Треба діткам всього світу
Не сваритись, а дружить,
І по правилах хороших,
По закону треба жить.
Виступ 2-ї групи
Конвенція – головний міжнародний документ шодо захисту дітей. У 1989 році всі прогресивні країни світу підписали «Конвенцію прав дитини». Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.
Книга прав дитини – це закон, вона називається Конвенція ООН.
Виступ 3-ї групи
Закон – документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції Україна у 1991 році прийняла Закон «Про охорону дитинства».
Розквітай, прекрасна Україно,
Рідна земле, матінко моя,
Бо законом право дано,
Щоб жив, учився і ріс я.
Молодці, ви дуже гарно підготували виступи і багато знань взяли для себе.
А зараз ми запрошуємо Вас до вирішення казкових судових справ.
Справа 1
Учитель.
Всім відома казка«Попелюшка». Пригадаймо події в цій казці. - Які права дитини було порушено? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. Суду все зрозуміло, оголошуємо рішення.
Мачуха та її доньки порушили низку прав. У Конвенції ООН про права дитини зазначено, що діти:   
1) мають рівні права;
2) не повинні залучатися до важкої праці;
3) мають право на відпочинок;
4) не повинні бути скривдженими;
5) і головне – мають право на любов і піклування.   
Суд зобов’язує мачуху вивчити права дитини.
Справа 2
Учитель
. Казка «Червона Шапочка». Пригадайте її зміст.  - Які закони порушив вовк? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. Суд оголошує рішення.
Вовк порушив такі права, закріплені Конституцією України:
1) право на життя бабусі;
2) незаконно ввірвався до оселі.
Не будьте такими довірливими до незнайомців!
Справа З
Учитель. Які права було порушено в казці «Снігова королева»? (Відповіді дітей.)
Учень-суддя. 1. Право на захист від викрадення. 2. Позбавлення дитини власної думки за допомогою чар.      
Суд зобов'язує Снігову Королеву взяти на виховання дитину з дитячого будинку і виховувати згідно з Конституцією України.
Діти! Будьте обережними з незнайомцями, не впускайте в будинок, коли немає вдома батьків, не сідайте в незнайомі машини, не беріть гостинців.
Учитель. Дякуємо нашим суддям! Я впевнена, що на основі наших добрих казок, які відомі нам ще змалечку, ви будете обережними і пам'ятатимете про права дитини. Відомий російський поет О. С. Пушкін Сказав: «Сказка – ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок».
У житті не все так добре, як на папері. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.
Наші «дослідники» зібрали інформацію про життя дітей на планеті та в України.
•   250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань.
•   30 млн. дітей у світі не можуть навчатися.
•   Щороку від хвороб помирає 6 млн. дітей.
•   Поширюється торгівля дітьми.
•   Використовують дітей для пересадки органів.
•   Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей утратили батьків не через смерть – батьки відмовилися від своїх дітей.
•   145 тис дітей не мають де жити, жебракують.
• 136 хворих дітей-інвалідів не можуть своєчаcно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.
•   В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.
Робота в парах. Вправа «Мікрофон».
Роздивіться малюнки. Які права й обов'язки мають учні?
Здобувати освіту шляхом ріних форм навчання.
Користуватися бібліотеками, спортивними залами.
Навчатися в безпечних умовах.
Представляти школу на змаганнях, олімпіадіах.
Відвідувати гуртки.
Отримувати гарячі сніданки.
Систематично й глибоко оволодівати знаннями та навичками.
Ставитися з повагою до вчителів.
Мати охайний зовнішній вигляд.
Дотримуватися правил безпеки.
Нести відповідальність за шкільне майно.
Ставитися з повагою до символів України, школи.
Перевірка сприйняття і засвоєння дітьми матеріалу:
Гра «Чи знаєш ти зміст Конвенції про права дитини?»

(«Так» - плескати в долоні, «Ні» - тупотіти ніжками.)
1.  Усі діти мають право на любов і піклування.
2.  Кожна дитина має право їсти тільки: гамбургери.
3.  Усі діти рівні у своїх правах.
4.  Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.
5.  Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона цього схоче.
6.  Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
7.  Усі діти мають право на освіту.          
8.  Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
9.  Діти мають право висловлювати свої погляди.
10. Кожна дитина має право відмовитися від обіду.
11. Усі діти мають право на медичну допомогу.
12. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.
13. Особлива турбота – дітям-інвалідам.
Наостанок хочемо ще раз нагадати про права дитини.
Друзі мої! Права дитини
Ми мусимо вивчати сумлінно,
Щоб знати добре в наші дні,
Коли з тобою справедливо
Вчиняють, а коли – і ні.
То ж прочитай, завчи напам'ять,
Порадь і друзям прочитають,
Хай прочитають тато й мама –
Закони всім потрібно знать!
Будь добрим сином чи дочкою,
Поганим вчинком не зганьби;
Ти роду власного ніколи,
Люби свою сім'ю і школу,
Свою Україну люби!
ПІДСУМОК ТРЕНІНГУ
– Які права ви візьмете з собою в життєву дорогу?
– Якими є ваші враження від проекту?
– Якими враженнями ви поділитеся вдома?

Коментарі

марія
31.05.2022 17:21
Цікавий і необхідний матеріал. Дякую.
САША
16.01.2018 14:41
нічого недзвичайного
александра
06.09.2017 14:47
круто дякую 

 
Anonymous
26.08.2016 17:35

 
Мілена
16.11.2015 22:48

Чудово! Для мене - як знахідка! Дуже вдячна за цікавий матеріал!
Татьяна
13.10.2015 17:05

прекрасно
САША
23.04.2015 11:57


КЛАС                                                                                                                                            
Anonymous
11.12.2014 16:37

має право на спілкування 
Anonymous
28.10.2014 12:42

усе супер

 

Напишіть свій коментар

21.11.2024
 
Захопливі «Книгомандри» юних друзів Гончарівки: зустріч з письменницею Галиною Вдовиченко
21.11.2024
 
Сходження до величі: Русь та Литва в добу середньовіччя: публічна лекція Артема Петрика в рамках проєкту «Вечори історії з Гончарівкою»
20.11.2024
 
Перший історик української бібліографії
20.11.2024
 
Херсон-Харків об’єднані українською: тема зустрічі – як завоювати друзів
16.11.2024
 
«Ми є. І ми будемо». Вечір пам’яті Олександра Меньшова
14.11.2024
 
Оленка Ґердан-Заклинська. Танок на все життя
13.11.2024
 
Херсонцям про особливості реєстрації народження дітей від юристки Алли Берлім
08.11.2024
 
Книжки – найкращий подарунок
07.11.2024
 
«Єдине, що від нас іще залежить, – принаймні вік прожити як належить»: зустріч учасників розмовного клубу «Єдині»
06.11.2024
 
Презентація книги Олени Маляренко «Жизель і мир» на «Вечорі з Гончарівкою»

Календар подій

    12 3
4 5 6 7 8 910
1112 13 14 15 16 17
1819 20 21 222324
252627282930